Op zondag 21 juni reisde de Koninklijke Harmonie Oefening & Uitspanning, uit Goirle, vol energie en goede moed af naar Meijel voor deelname aan het Peeltoernooi. Onder zomerse omstandigheden werden daar de concours-nummers ten gehore gebracht.
Het Peeltoernooi vormde voor de harmonie een belangrijk moment in de voorbereiding op het BBM concours dat op 29 november in Veldhoven plaatsvindt. Na weken van repeteren, aanscherpen en samen werken aan muzikale details was dit een mooie gelegenheid om te ervaren waar het orkest op dit moment staat.
Onder de inspirerende leiding van dirigent Jac Sniekers zette het O&U orkest een mooie en overtuigende uitvoering neer. De muzikanten speelden met concentratie, enthousiasme en zichtbaar plezier. Het was duidelijk dat er de afgelopen periode hard is gewerkt aan klank, samenspel en muzikaliteit. Juist zo’n optreden voor publiek en jury geeft waardevolle inzichten en helpt, om de volgende stappen te zetten richting het grote doel later dit jaar.
Na afloop kwam de jury met het bericht dat het orkest predicaat ‘goed’ had verdiend. Een resultaat om met recht trots op te zijn! Het bevestigt dat de harmonie op de goede weg is en geeft een mooie stimulans om met vertrouwen verder te werken. Tegelijkertijd is de feedback van de jury waardevol, zodat de uitvoering de concours-stukken, de komende maanden nog verder verfijnd kan worden.
Met een tevreden gevoel kijkt harmonie Oefening & Uitspanning terug op een geslaagde muzikale dag in Meijel. Het Peeltoernooi was niet alleen een waardevolle voorbereiding, maar ook een mooie bevestiging van de inzet, betrokkenheid en groei binnen het orkest. Vol enthousiasme gaat het orkest de komende repetities tegemoet om stap voor stap verder richting het concours te werken. Het BBM concours is op 29 november in Veldhoven.
En.....kom ook met ons muziek maken. www.harmoniegoirle.nl
