De organisatie van het MidZomer Festival Goirle kijkt terug op een uiterst geslaagde editie. Maar dat doen ook de vele bezoekers op vrijdag- en zaterdagavond op het Kloosterplein.
Het programma van de Vrienden van Goirle Zingt Live daagde veel kelen uit tot meezingen en er waren fantastische gastoptredens: Marc de Bruijn met zijn dochter Floortje, het gelegenheidsduo Jorien & Robin en Johnny Purple. Voor herhaling vatbaar was zonder meer de opening op vrijdag door de jongeren met Jeugdkoor Eigenwijs. Coverband Blast! nam afscheid van zangeres Femke Hilhorst. Zij had als voorzitter van het MidZomer Festival overigens een geslaagde dubbelrol afgelopen weekeinde.
De zaterdagavond begon fantastisch. Een plein vol enthousiaste oranje-supporters zag op groot scherm Nederland overtuigend met 5-1 winnen van Zweden. Alsof de avond toen al niet meer stuk kon, maakte feestband De Bounties er vervolgens één groot feest van op het Kloosterplein. Er werd gedanst, meegezongen en genoten van begin tot eind. De DJ’s Berry en Marc waren de perfecte start en einde van een geweldige festivaldag. Het Kloosterplein veranderde in één grote dansvloer waar heel Goirle sprong, zong en feestvierde.
De weergoden waren het festival goed gezind. Op een enkel buitje na werd er genoten van heerlijke zomeravonden vol muziek, gezelligheid en verbinding.
De organisatie spreekt enorme dank uit aan alle vrijwilligers, artiesten, sponsoren, technici, leveranciers en natuurlijk aan het publiek.
De mooie momenten werden vastgelegd door Liesbeth van Groenendaal.
