Zaterdag 27 juni is alweer het laatste orgelconcert in de serie Zomerse ZaterdagMiddag Muziek in de Heuvel. Rob Nederlof ontvangt deze keer de 14- jarige Nora Gommers. Nora speelt harp sinds haar zesde en vanaf 2023 heeft ze les van Doriene Marselje op de Young Musicians Aingcademy.

Nora heeft een grote liefde voor samenspel, ze speelt sinds 2023 in het Euregio Jeugdorkest. In 2025 wonnen zij, in de categorie symfonieorkesten, het Summa Cum Laude festival in Wenen. In mei 2026 speelde Nora mee met het Zuid Nederlands Kamerkoor tijdens hun herdenkingsconcert. Als Nora solo speelt vindt ze het belangrijk om met haar harpspel een verhaal vol emotie te vertellen. In 2022, 2024 en 2026 won Nora een 1e prijs op het Rosa Spier Harp concours en op 1 januari 2026 was ze als kamermuziekduo met Axel van de Sluis te horen op de radio bij NPO Klassiek.

Komende zomer is Nora te zien tijdens het kinderprinsengrachtconcert in Amsterdam. Naast de prachtige Pavane van Fauré en de Arabesque van Debussy is ook het beroemde harpconcert van Händel te beluisteren.

Zaterdag 27 juni 14.00u (Gewijzigde tijd)

St. Jozef (Heuvelse kerk) Heuvelring 122

Gratis toegang