De synchroonzwemsters van de ploeg Age I (9-12 jaar) van De Dokkelaers reisden dit weekend voor de Nederlandse kampioenschappen af naar het verre noorden: namelijk Drachten. Maar de lange reis was zeker niet voor niets. De ploeg ging namelijk met een mooie bronzen medaille terug naar huis!

Figurenwedstrijd in Eindhoven

Op 30 mei kwamen er al 10 synchroonzwemsters van de Age I in actie, maar die keer dichterbij. Zij namen die dag deel aan de Interregio figuren Age I in Eindhoven. Voor Eva Jansma, Lise Colsters, Sara van de Ven, Svetlana Pogosian en Valerie Dejong was dit het eerste deel van hun NK-succes. Hun behaalde punten telden namelijk al mee voor de Nederlandse kampioenschappen die afgelopen weekend plaatsvonden in Drachten. Voor de andere 5 Dokkelaers die deelnamen aan de Interregio Age I was het tevens een succesvolle wedstrijd. Zij hebben nog maar net hun diploma van het vorige niveau behaald en kwamen nu voor de eerste keer uit op wedstrijdniveau. Jalou Ansems wist zelfs al ruim voldoende punten te behalen voor het Age I diploma.

NK uitvoeringen in Drachten

Met de fantastische techniekscores van Eva, Lise, Sara, Svetlana en Valerie gingen zij als voorlopig 3e het onderdeel uitvoeringen in. Dat gaf de zwemsters de laatste weken voor het NK nog wat extra motivatie om de puntjes op de i te zetten met hun uitvoering. Afgelopen zaterdag was het dan zover: het zwemmen van de uitvoering op het NK Synchrobeat Age I (9-12 jaar) in Drachten. Met het thema van hun uitvoering Fiesta, wisten ze er ook écht een feestje van te maken. Met als kers op de taart... Een fantastische 3e plaats! Extra bijzonder is dat de ploeg van De Dokkelaers de jongst deelnemende ploeg was. Daarnaast was deze prestatie bijzonder voor de club, omdat dit voor de eerste keer sinds meer dan 10 jaar is dat er op het NK Synchrobeat weer een ploeg van De Dokkelaers het podium mocht betreden!

Nog meer te vieren

Maar er was afgelopen weekend nog meer te vieren voor De Dokkelaers… Trainster Isa nam met haar ploeg van PSV-STE deel aan het NJK, de Nederlandse kampioenschappen voor Junioren (15 tot 19 jaar), dat dit weekend tegelijkertijd met het NK Synchrobeat Age I in Drachten plaatsvond. Isa en haar teamgenoten wisten zowel met de technische als met de vrije uitvoering het hoogste podium te behalen en werden dan ook dubbel Nederlands kampioen! Dit bronzenweekend, kreeg hierdoor voor De Dokkelaers ook nog een goudenrandje.